ANWB AUTOMAATJE

Deze vervoersservice van de ANWB  is onder meer bedoeld voor mensen met weinig geld, die eenzaam of slecht ter been zijn.

Naar de markt om een terrasje te pakken, even op bezoek bij een vriendin, naar een afspraak in het ziekenhuis: dit soort tripjes zijn niet voor iedereen even bereikbaar. Mensen met een lichamelijke beperking, een krappe portemonnee of een beperkte kennissenkring botsen meer dan eens tegen een vervoersprobleem aan.  Voor deze mensen is er in Deurne binnenkort een oplossing: ANWB AutoMaatje.

Met AutoMaatje kunnen mensen zich door vrijwilligers laten vervoeren . U betaald een vergoeding van 35 cent per kilometer + eventuele parkeerkosten. U betaald rechtstreeks aan de chauffeur. Deze chauffeurs gebruiken daarvoor hun eigen auto.

De dienst, die in 2016 werd opgezet door de ANWB, richt zich vooral op het samenbrengen van mensen. Ook tijdens de rit. De chauffeurs worden namelijk gekoppeld aan de gebruiker op basis van interesses. Uit ervaring blijkt dat er bijzondere vriendschappen kunnen ontstaan tussen de vrijwillige chauffeur en de gebruiker, aldus de ANWB.

In Deurne wordt het project gedragen door de KBO, stichting de Wik en de LEVgroep. De gemeente investeert hierin 107.000 euro over de periode tussen 2019 en 2021. De KBO en de Wik zorgen samen voor minimaal vijftien chauffeurs.

Wilt u vervoerd worden of wilt u als vrijwilliger werken voor AutoMaatje neem dan contact op met Automaatje Deurne.

Contactgegevens ANWB Automaatje Deurne
Telefoon:
Email: Automaatjedeurne@levgroep.nl

Nog geen inhoud toe gevoegd. Klik op om te starten.

ANWB  Automaatje Deurne

Ook in Deurne zitten veel mensen gedwongen achter de geraniums met een sociaal en mobiliteitsprobleem.Dit leidt tot eenzaamheid. Er is weinig echt geschikt vervoersaanbod voor minder mobiele ouderen of anderen met een beperking. Mede hierdoor komen velen van hen nauwelijks uit hun huis en raken in een isolement.

ANWB AutoMaatje is een vervoerservice waarbij vrijwilligers minder mobiele plaatsgenoten op verzoek vervoeren.Vrijwillige chauffeurs gebruiken daarvoor hun eigen auto.

Het vervoer van ANWB AutoMaatje Deurne beperkt zich niet tot een bezoek aan het ziekenhuis, dokter of fysiotherapeut. ANWB AutoMaatje kan ook worden ingeschakeld voor leuke uitjes zoals een bezoekje afleggen, naar de kapper gaan of gezellig winkelen.

Deelnemers die graag gebruik willen maken van ANWB AutoMaatje kunnen minimaal 2 dagen van te voren kontakt opnemen en een rit aanvragen. Er wordt een chauffeur gezocht die op het gewenste tijstip kan rijden. Bij een korte rit blijft de chauffeur in de buurt. Zit er veel tijd tussen heen en terug reis . Dan maakt de chauffeur een afspraak met u voor de terugreis.

Op werkdagen tussen 09.00 uur en 12.00 uur bellen naar:

Of per mail   Automaatjedeurne@levgroep.nl