“De volksvriend ” Liessel

Dierenpport bij het Keelve

Het Keelven

Fietsen

Fietsen, een heerlijke ontspanning voor jong en oud en je blijft er vooral fit en vitaal bij.

KBO Liessel organiseert maandelijks een fietstocht, van april t/m september. Deze vindt in principe plaats op de vierde donderdag van de maand. Het vertrek is bij De Kastanje om 13.00 uur. Voor uw eigen veiligheid en die van de groep krijgt iedereen bij vertrek ’n geel hesje, dat na de fietstocht weer wordt ingeleverd.

Onze routeplanner Theo Gielen zorgt voor een mooie route en een terras stop  (voor eigen rekening), soms in combinatie met ’n kleine excursie.

Als het regent of het waait erg hard, dan gaat de fietstocht niet door. De contactpersoon is Toon van Duijnhoven. Voor informatie kunt u bij hem terecht.

Fietsvierdaagse ‘De Peel’

Van 9 t/m 12 juli wordt de fietsvierdaagse van De Peel  weer georganiseerd. Deze recreatieve tocht gaat door de zeer mooie Natuur van de Brabantse en Limburgse Peel.

Er zijn 3 startplaatsen Deurne Meijel en Stiphout

Je kunt kiezen uit 3 afstanden 30,45 en 60 km

Voor meer informatie  www.fiets4daagsedepeel.nl

Eerste fietstocht van 2024

Op 25 april was onze eerste fiets route van dit jaar gepland  maar werd een week uitgesteld vanwege het koude en natte weer. Op 2 mei met prachtig lenteweer toch kunnen fietsen.
Onze routeplanner Theo Gielen had een mooie route gemaakt  en gaf onderweg ook nog oudheidkundige uitleg over bezienswaardigheden op de route.
De route ging via het Zand en de Hutte  richting Meijl . Langs de peelrand naar Ospel. Daar staan nog oude kazamatten uit de tweede wereldoorlog. We hebben koffie gehad bij Buitencentrum ‘De Pelen”. Vandaar zijn we via  villa ‘De Zuidhoeven en De Moost  gefietst waar Theo nog wat over te vertellen wist. Ook nog gestopt bij het oorlogsmonument bij de Veluwsedijk. Waar een bommenwerper was neergeschoten met een Franse bemanning. 8 personen vonden daar de dood. Vandaar weer terug naar Liessel zodat we voor het noodweer weer thuis waren

Het was een leuke fietsdag.

Fietstocht Deurne Zuid 2024
Donderdag 23 mei hebben we onze gezamelijke fietstocht met Neerkant en Helenaveen gefietst. De route was geregeld door de Afdeling Liessel. De Helenaveense en Neerkantse leden zijn naar Liessel gekomen.

We zijn om 10.30 uur gezamelijk met 31 leden vanaf Liessel vetrokken  en via wat achteraf weggetjes van Liessel via Griendtsveen naar de Knapenhoeve in Veulen gefietst. Daar was Koffie/thee en een broodje.

Daarna via centrum van Ysselsteyn naar de Duitse oorlogsbegraafplaats aan de Timmermansweg. Daar hebben een hele interessante rondleiding gehad met veel informatie hoe de bergraafplaats onstaan is. Er zijn +/- 32000 graven en ieder kruisje heeft zij eigen verhaal.
Aansluitend was er koffie/thee met echte Limburgse Vlaai.

Vanaf de begraafplaats via Griendtsveen en Helenaveen (Waar we afscheid namen van onze Helenaveense en Neerkantse collega’s) weer terug naar Liessel.
Fijne gezellige fietsdag met mooi weer. Om 17.30 uur terug in Liessel.

De route was voor iedereen ongeveer 45 Km

De volgende fietstocht is gepland op donderdag 27 juni bij goed weer